Ulkonäköpaineet

elokuuta 04, 2015

Oletko ollut joskus tyytymätön kehoosi, tai oletko yhä? Minä olen. 

Jotkut ihastelevat, kuinka hoikka joku toinen on. Minä vihaan sitä, että olen liian hoikka. Olen siro ja pieni rakenteeltani, joka joskus pelottaa minua. Joillekin olen maininnut, että minulle on mainittu kuinka laiha olen, ystäväni ei joskus uskalla edes hieroa minua, koska pelkää, että hän vahingoittaa minua. Joillekkin sukulaisilleni minulla on liikaa painoa verrattuna pituuteeni, vaikka näin ei asia ole. Vähitellen minun täytyi alkaa hyväksymään itseni, muuten kaikki muu ympärilläni ei olisi ollut enää yhtä tärkeää kuin ennen. 


Joskus painoa suurempi ongelma on sen murehtiminen


Ehkä se kymmenen kilon murehtiminen ei ole suurempi asia mielenterveydelle, mutta kun alkaa miettiä paria hassua kiloa, stressiä alkaa pukkaa. Stressi on luonnollisesti epäterveellistä kaikkien kohdalla, sillä se voi lisätä monien sairauksien riskiä. Yleensä painon murehtiminen on yleistä niillä, jotka laihduttaa. Mutta kyllä paino voi stressata niitäkin jotka haluavat lisää kiloja. 

Hyväksy kehosi, siinä se stressikin lievittyy

En pitänyt muutama vuosi sitten itseäni kauniina, tunsin kateutta ystävieni kauneutta kohtaan. Murrosikä oli vasta alkanut, naamassa oli finnejä, hiukset rasvottuivat nopeasti ja yritin peittää kaiken sen meikillä, mutta eihän finnien piilottaminen niin helposti käy. Hävetti käydä koulussa. Mutta kun löytää itselleen oikeanlaisen, itselleen sopivan tyylin ja pitää itseään kauniina, niin eipä enää hävettänytkään. Itsensä muokkaaminen käy helposti, ei siihen mitään kirurgisia toimenpiteitä tarvitse, kunhan löydät oman tyylisi. Ulkonäköään ei tarvitse hävetä, voisin sanoa että melkein kaikilla on jossain vaiheessa ulkonäköongelmia. 

Itsevarmuus on kauneutta


Kauneus ei ole enemmän meikkiä, luonnonkauneus on se juttu. Meikillä korostetaan omaa ulkonäköä, mutta se kauneus on sen pakkelikerroksen alapuolella. Meikkaaminen on kuin harrastus, itsensä toteuttamista. Sen voi ottaa samalla tavalla kuin esim. piirtämisen. Piirtäminen on taito, jonka toteutat paperilla, meikillä toteutat omia taitojasi ja tyyliäsi. 
Kauneutta on ulkoista ja sisäistä, ulkoinen kauneus vaikuttaa, mutta sisin on tärkeintä. 



Meille jokaiselle olisi tärkeintä hyväksyä oma kehonsa ja keskittyä asioihin jotka meitä kiinnostavat, jatkaa elämää.


You Might Also Like

0 kommenttia

Nuori tavallisen polun tallaaja blogien ihmemaailmassa
Sisällön tarjoaa Blogger.